Az Irodai költöztetés jellegében nem tér el a lakossági költöztetésektől, a feladat ugyanaz.
Ami más, az a helyszín és a költöztetni kívánt tárgyak személyre szabott mennyisége. Az ott dolgozók létszáma, munkájuk jellege, környezete (gondolok itt arra, hogy irodaház, telephely, vagy bérelt lakás) technikai háttere, mind befolyásolja a munka megszervezését, és lebonyolítását.
Ötletek, melyek könnyíthetik a szervezést:
- A költözés szervezéséhez érdemes megbízni kis létszámú munkatársat, akik az elejétől a végéig koordinálják a zökkenőmentes munkafolyamatot.
- Célszerű beszerezni az új helyszín alaprajzát és azon megtervezni a munkahelyek elrendezését.
- Minden kollégát meg kell kérni, hogy a költözést megelőző napon a személyes tárgyaikat felcímkézett zárt dobozokban csomagolják be.
- Érdemes jó minőségű dobozokat beszerezni és a csomagolás közben megfelelő mértékben leragasztani.
- Az elkészült dobozokat név és rendeltetési hellyel ellátott jelzéssel lássuk el, a bútozatot szintén.
- Az aktuális napon ha lehet már ne dolgozzanak a munkatársak, mert ezzel gátolhatják a költözés gördülékenységét.
- A csomagolási igényt mindig előre jelezzék, ha a költözés napján csomagolják (vagy igény esetén csomagoljuk az iratokat) akkor óriási időveszteséget halmozunk fel.
- Fontos, hogy előre megszervezett legyen a teherautók parkolása (mindkét helyszínen).
- Irodaház esetében tudni kell, hogy munkaidőben milyen útvonal engedélyezett a házszabály szerint a munkavégzéshez, használható-e a lift?
- Nagyobb létszám esetén mindenképpen kérjen helyszíni felmérést. Kollégánk segítségére lesz a szervezésben, a csomagoló mennyiség meghatározásában, a körülmények feltérképezésében.